zaterdag 6 april 2013

Masking Tape Bloesem

Weer een simpel knutseltje voor op de lentetafel.
Een boompje van ijzerdraad.
Ik gebruikte dunne groene draad wat ook handig is voor de bloemenkrans als het weer tijd is voor Sint Jan.
Maar ik kan me voorstellen dat het ook mooi is om koperdraad te gebruiken!

De blaadjes zijn nu van masking tape, maar volgens mij zijn de mogelijkheden eindeloos.
blaadjes van vilt, wol, mooie geknipte stukjes papier, kraaltjes, bijenwas enz.....

In de klas ga ik een boompje maken van bijenwas.
Dan is het juist leuk om een echt klein takje te nemen (met voldoende zij-takjes) en dan maak je daar mooie blaadjes van bijenwas aan. Als ik dat gedaan heb met de kinderen dan zal ik er een foto van maken.
Het zal er vast heel vrolijk en voorjaarsachtig uitzien, al die boompjes!

Men neme; ijzerdraad en een mooie kiezelsteen (of iets dergelijks)

  Draai de draad om de steen.

Trek de draadjes bovenin uit elkaar zodat je een soort kruin krijgt.

  En plakken maar!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten